Jaana Viitamäki, hallituksen sihteeri

Olen Jaana viitamäki, koulutuspäällikkö ja sihteeri Kea ry:n hallituksessa.

Opiskelu-urani alkoi Rovaniemen taide- ja käsiteollisuus oppilaitoksesta, jossa suuntautumiseni oli teollinen muotoilu. Jatkoin artenomin paperit saatuani Lapin yliopistoon kasvatustieteelliseen tiedekuntaan ja aikuiskasvatukseen.

Yliopistoaikoinani olin aktiivinen ylioppilaskuntalainen koko opintojeni ajan. Toimin ylioppilaskunnan hallituksessa tasa-arvo ja kehitysyhteistyö ja ympäristövastaavana ja yhden kauden myös LYY:n edustajistossa ja SYL kehitysyhteistyön verkostossa. Ainejärjestömme hallitustoiminta oli myös suuri intohimoni.

Valmistuin kasvatustieteen maisteriksi 2001 jo muutettuani nykyisille asuinseuduilleni Helsinkiin.

Työurallani olen toiminut mm. graafisena- ja multimediasuunnittelijana yritysmaailmassa, kouluttajana avoimessa yliopistossa, verkko-opetussuunnittelijana yliopistossa ja opettajana sekä koulutuspäällikkönä ammattillisella toisella asteella.

Opettajanurallani olin aktiivinen OAJ:n opettajayhdistysläinen toimien HAO ry:n hallituksessa vuosina 2001-2015. Vuodesta 2017 olen ollut KEA ryn hallituksen jäsen.

Minulla on toinen ura perustamassani  Northernmoo -taidetuotantokonseptissa www.norhernmoo.com

Eli harrastukseni ja työstä jäävän vapaa-ajan käytän taiteelliseen toimintaan.