Kaisa Kuula-Bullat, hallituksen jäsen

Kaisa Kuula-Bullat on toiminut Lapin musiikkiopiston rehtorina joulukuusta 2015 lähtien. Tätä ennen hän on johtanut perustamaansa Pietarin Suomalaista Musiikki-instituuttia vuosina 2007–2015. Lapin Tanssiopiston yhdistyessä Lapin musiikkiopiston toimintaan 1.1.2022 alkaen, on Kaisa toiminut Lapin musiikki- ja tanssiopiston rehtorina.

Kaisa on koulutukseltaan musiikin maisteri (Pietarin konservatorio 1999). Viulun- ja alttoviulunsoitonopettajaksi hän on valmistunut Helsingin konservatoriosta vuonna 1993. Opetushallinnon tutkinnon ja johtamisen perusteet hän on suorittanut Oulun yliopistossa vuonna 2003 ja opettajan pedagogiset opinnot Helsingin yliopistossa vuonna 2012. Pedagogisen johtamisen, henkilöstö- ja talousjohtamisen diplomin hän on suorittanut Taideyliopiston Sibelius-Akatemiassa vuonna 2013. Kulttuurialan ylemmän ammattikorkeakoulututkinnon Kaisa on suorittanut taiteen tekijän ja kehittäjän tutkinto-ohjelmassa Oulun ammattikorkeakoulussa keväällä 2021.

Kaisa kuuluu Opetusalan Ammattijärjestö OAJ:n Koulutuksen esimiehet ja asiantuntijat KEA ry:n hallitukseen ja on Suomen musiikkioppilaitosten liiton hallituksen jäsen. Kaisa toimii Musiikkiyhdistys Kaira ry:n puheenjohtajana ja on Toivo Kuula-seura ry:n varapuheenjohtaja. Kaisa on ollut perustajajäsenenä Pietarin Suomi-koulu ry:ssä (2013), Pietarin Suomalaisen Musiikki-instituutin Kannatusyhdistys ry:ssä (2006) ja Kainuu-Kvartetti Yhdistys ry:ssä (2004).

Viulunsoiton Kaisa on aloittanut 5-vuotiaana Itä-Helsingin musiikkiopistossa. Viulun- ja alttoviulunsoitonopettajana Kaisa on toiminut Kotkan seudun, Imatran seudun, Kuhmon, Kainuun, Kankaanpään musiikkiopistossa ja Pietarin Suomalaisessa Musiikki-instituutissa. Lapin musiikki- ja tanssiopistossa rehtorintyön lisäksi hän opettaa alttoviulunsoittoa.Kaisa on tykästynyt massaurheilutapahtumiin. Hän osallistuu säännöllisesti hiihtokilpailuihin ja polkujuoksukisoihin. Tuntureilla juokseminen on Kaisan mielestä aivan huippua! Kaisan löytää usein myös jalkapallokentän laidalta. Hän fanittaa RoPSia ja Zenitiä. Kaisa on myös kirjaston vakioasiakas. Koronan sulkiessa uimahallit 2020 Kaisa aloitti avantouinnin, johon on jäänyt aivan koukkuun. Kilpailuhenkisenä hän ilmoittautui suoraan Avantouinnin MM-kisoihin, jotka tosin koronan vuoksi jouduttiin perumaan.

Kaisa Kuula-Bullat – Principal – Lapin musiikkiopisto | LinkedIn