Jäsenkirje 1/2022

Hyvää alkanutta vuotta KEA ry:n jäsenet!

Vuosi on alkanut hyvin vauhdikkaasti, mistä erityisesti saamme kiittää koronaa kaikkine yllätyksineen sekä epävarmuuksineen. Muuta vauhdikkuutta kevääseemme tuo erityisesti käynnissä olevat sopimusneuvottelut uusista työ- ja virkaehtosopimuksista, joista pyrimme tuottamaan säännöllisesti ajankohtaista tietoa. Kannattaa pysyä kanavalla.

Järjestökentässämme ajankohtaista on kevään OAJ:n valtuustovaalit. Sinne on KEA:sta asettunut ehdolle puheenjohtaja Markku Ollila. Nyt kannustammekin jäseniämme vaaliuurnalle, joka on sähköinen ja josta löytyy lisäinfoa OAJ:n jäsensivuilta. Vaalit käydään sähköisesti ja ennakkoäänestys on 28.2.-14.3. ja varsinaiset vaalipäivät 4.-5.4. KEA ei ole aiemmin saanut yhtään paikkaa valtuustoon, mutta jos saamme jäsenemme aktivoitua, on läpipääsy mahdollista. Olemme vaaliliitossa AO:n ja KSOLLI:n kanssa, mikä lisää mahdollisuuksiamme.

Aikomuksenamme on tänä vuonna jalkautua maakuntiin pitämään hallituksen kokouksia ja samaan yhteyteen järjestää alueellisia jäsentapaamisia. Ensimmäinen jäsentapaaminen toteutetaan kaikkine koronaturvallisuustoimineen Rovaniemellä Lapin musiikki- ja tanssiopistossa. Tästä tarkemmin alempana. Otamme mielellämme vastaan ehdotuksia, missä te jäsenet haluaisitte hallitusta tavata seuraavaksi.

Syyskokouksessa 13.11.2021 valittiin KEA ry:n hallituksen jäsenet ja ja heille henkilökohtaiset varajäsenet vuodelle 2022. Puheenjohtaja Markku Ollila ei ollut erovuoroinen, joten hän jatkaa vielä toisen toimintavuoden. Tammikuun ensimmäisessä kokouksessa ti 4.1.2022 hallitus järjestäytyi ja sen kokoonpano on seuraava:

Markku Ollila, puheenjohtaja

Kari Nostaja, varapuheenjohtaja, varajäsen Erja Raussi

Sanna Saarinen, sihteeri, varajäsen Anu Hietala

Petri Kallionpää, rahastonhoitaja, varajäsen Jukka Pitkänen

Katja Wirenius, tiedottaja, varajäsen Eeva Määttänen

Kaisa Kuula-Bullat, jäsen, varajäsen Eeva Kaisa Malin

Hallituksen jäseniimme voit tutustua nettisivuillamme: https://kea.oaj.fi/keita-me-olemme/

KEVÄÄN 2022 TAPAHTUMIA

Jäsentapaaminen Rovaniemellä pe 18.2.2022

Tervetuloa jäsentapaamiseen pe 18.2. klo 18-19.30. Tapaaminen pidetään Lapin musiikki- ja tanssiopistolla, Lappia-talossa, osoite on Jorma Eton tie 8B, 96100 Rovaniemi. Tapahtumaan osallistuvia pyydetään ilmoittautumaan etukäteen, 15.2. mennessä, tästä linkistä:

Vertaismentorointi to 10.3.2022 alkaen

Haluatko viettää rauhallisen hetken keskustellen työstäsi kollegoiden kanssa? KEA ry tarjoaa jäsenilleen mahdollisuuden vertaismentorointiin, jossa voi pienessä ryhmässä (max 8 hlöä) luottamuksellisesti jakaa kokemuksia ja ajatuksia koulutuksen esimiesten ja asiantuntijoiden työn ajankohtaisista asioista ja saada tukea omaan työhönsä.

Kevään 2022 vertaismentoroinnin ilmoittautuminen avattu. Ryhmä käynnistyy maaliskuussa etäkoulutuksena. Alustukset toimivat tapaamisten keskustelun avaajina, ne pidetään seuraavista teemoista:

To 10.3  klo 18:00 – 19:30, Ajankuva asiantuntija- ja esihenkilötyössä

To 24.3  klo 18:00 – 19:30, Vuorovaikutus ja tunnejohtaminen

To 14.4  klo 18:00 – 19:30, Esihenkilötyön kulmakivet

To 28.4  klo 18:00 – 19:30, Yhteenveto

Teemoja työstetään kollektiivisesti, KEA tarjoaa yhteistyöalustan jäsenilleen vertaismentoroinnin ajaksi. Mentoroijina toimivat Katri Tuomainen ja Kari Nostaja. Ilmoittautumiset ja tiedustelut sähköpostitse, osoitteesta kari.nostaja@gmail.com.

Kirjapiiri to 17.3.2022

KEA:n kirjapiiri tarjoaa yhteisöllisen tavan kehittää omaa osaamistaan ja työtään. Kirjaksi valitaan ajankohtainen, löyhästi ammatilliseen osaamiseen liittyvä kirja. Seuraavaksi kirjaksi on valikoitunut ”Nukkumalla menestykseen”, Henri Tuomilehto ja Jouni Vornanen, Tammi, 2019. Unen merkitys terveyden ja hyvinvoinnin ylläpidon kannalta on ajankohtainen aihe niin johtajalle kuin jokaiselle työyhteisön jäsenelle – kaikille ihmisille. Tämä kirja on lähtökohtana lukupiirin keskustelussa. Lukutoukille suositellaan rinnalle myös kirjaa ”Uni ja unettomuus – Näe nukkuminen uusin silmin”, Huotilainen, Peltonen ym, Otava, 2022.

Kirjapiiri kokoontuu etäyhteyksillä Google meetissä torstaina 17.3.2022 klo 18.30-20. Ilmoittaudu mukaan laittamalla viestiä anumarihietala@gmail.com.

Sääntömääräinen kevätkokous pidetään Helsingissä 23.4.2022 klo 15, lisätietoa seuraavassa jäsenkirjeessä.

Fiilismittari

Olethan käynyt vastaamassa Oaj:n fiilismittariin? Kutsu tulee jäsenille sähköpostiin ja sillä kartoitetaan työn työsuojelun ja työhyvinvoinnin tilaa. Kannattaa käydä vastaamassa, jotta myös esimiesten ja asiantuntijoiden fiilikset tulevat näkyviksi. Kyselyn linkki: https://vibemetrics.typeform.com/to/vqbsBH?&token=vx2i8i8

Aurinkoisia talvipäiviä!

toivottelee KEA ry hallitus