Uuden puheenjohtajan terveiset

Olen Markku Ollila, Palmgren-konservatorion rehtori Porista. Minulla on kunnia toimia nuoren yhdistyksemme kolmantena puheenjohtajana seuraavan kaksivuotiskauden ajan. Menneen kolmen vuoden aikana olemme kasvaneet n. 130 jäsenen yhdistykseksi. Jäsenmäärä on vielä vaatimaton, mutta suurin osa olemassa olevasta jäsenpotentiaalista on vielä käyttämättä. Olen ottanut haasteen vastaan ja omalta osaltani pyrin kirkastamaan tarkoituksemme, tehtävämme ja tavoitteemme. Seuraavassa ote säännöistämme

Yhdistyksen tarkoitus ja toiminnan laatu

2§ Yhdistyksen tarkoituksena on toimia toisen asteen ammatillisen koulutuksen ja ammattikorkeakoulun, taiteen perusopetuksen sekä vapaan sivistystyön esimiesten, johtajien ja itsenäisessä asemassa olevien asiantuntijoiden valtakunnallisena yhteenliittymänä, valvoa jäsentensä ammatillisia, yleisiä yhteiskunnallisia ja koulutuksellisia etuja, kehittää yhteistyössä esimiestyötä ja johtamista, edustaa jäseniä näitä koskevissa yhteisissä kysymyksissä sekä edistää jäsentensä yhteenkuuluvuutta.

3§ Tarkoituksensa toteuttamiseksi yhdistys

tekee esityksiä ja aloitteita, antaa lausuntoja ja laatii selvityksiä,

– seuraa jäsenistönsä työmarkkinatilannetta,

– kehittää esimiestyötä ja johtamista,

– verkostoituu laajasti yhteistyöhön koulutuksen yhteistyötahojen keskuudessa,

– järjestää kokous-, koulutus-, ja keskustelutilaisuuksia sekä opintomatkoja,

– harjoittaa tiedotus-, julkaisu- ja kustannustoimintaa,

– ottaa vastaan lahjoituksia, avustuksia ja testamentteja, voi suorittaa varojen keräyksiä ja järjestää arpajaisia.

Edellisen kahden pykälän kirjaukset tarjoavatkin hallitukselle aikamoisen tehtävän, johon vastaamme toimintasuunnitelmamme mukaisesti monella tavalla. Näitä tapoja tuomme säännöllisesti esille jäsentiedotteissa. Samalla toivomme runsasta osanottoa yhteisiin tapahtumiimme sekä aktiivista vuorovaikutusta, jotta pystyisimme paremmin edustamaan jäsenistöämme OAJ:ssä.

Pidetään lippu korkealla ja tavataan viimeistään toukokuun kevätkokouksessa.

Aurinkoisin terveisin,

Markku Ollila